gold beans

1895

1895

Zakladateľ spoločnosti Johann Jacobs otvára svoj prvý obchod v rušnom prístavnom meste Brémy v Nemecku. Zásobovaním kávou, čajmi, čokoládou a sušienkami deklaroval svoje poslanie „dodávať len ten najlepší a bezchybný tovar za prijateľné ceny“.

gold b

1907

1907

Johann Jacobs otvára svoju prvú vlastnú pražiareň. Občanom Brém poskytuje prvú ochutnávku svojej lahodnej a majstrovsky praženej kávy.

gold beans
KONIEC DEKÁDY 1920 – 1929

1920 – 1929

1920s

Káva Jacobs je dostupná v najlepších hoteloch, reštauráciách a rezortoch pozdĺž nemeckého pobrežia Baltského mora. Na transatlantických parníkoch lámajúcich rekordy podnikne svoju prvú plavbu do Ameriky, a tak si môžu vychutnať prvotriednu kávu nároční konzumenti na oboch stranách Atlantiku.

gold beans

1930

1930

Johannov 22-ročný synovec Walther sa vracia z USA a nastupuje do spoločnosti s novými nápadmi. Vytvára elegantný a príťažlivý obal, ktorý po prvýkrát „vizualizuje“ arómu Jacobs. S prvými reklamnými sloganmi značky vštepuje značku Jacobs do povedomia ľudí. V Nemecku vytvára vozový park dodávok, ktoré ľuďom dodávajú čerstvú aromatickú kávu priamo až do ich domovov.

gold beans

1948

1948

Po vojnovom zničení tovární Jacobs a prerušení produkcie a expedície sa konečne môže obnoviť pravidelná výroba kávy. Okamih, keď Walter prijíma prvú oficiálnu povojnovú dodávku 12 vriec zelených kávových zŕn.

gold beans

1954

1954

Walther Jacobs privádza do života ikonický slogan „Wunderbar“ v kampaniach a reklame značky. V roku 1957 je na trh uvedená aj prvá instantná káva Jacobs – Mocca Press.

gold beans

1960 – 1969

1960s

V roku 1962 vstupuje do spoločnosti Waltherov syn Klaus a pomáha nastoliť novú éru prosperity: príchod nových produktov, obalov a nadväzuje vzťahy s novými trhmi. Vozový park dodávok VW Transporter spoločnosti Jacobs v ich ikonickom dizajne „čmeliaka“ sa v mestách stáva neprehliadnuteľným.

gold beans

1970 – 1979

1970s

Krönung sa stáva vyhľadávanou kávou s množstvom oddaných nadšencov. S láskou zasielaná v balíčkoch starostlivosti rodinám a priateľom žijúcim v NDR (bývalé Východné Nemecko). V roku 1973 prichádza na scénu „ƒFrau Sommer“ (Elke Sommer), ktorá sa na nasledujúcich 12 rokov stáva ikonickou tvárou kampaní značky Jacobs.

gold beans

1980 – 1989

1980s

V roku 1982 Klaus Jacobs spája značku s milovaným švajčiarskym čokoládovým podnikom Suchard. Začína sa tak cesta od rodinnej firmy ku globálnej značke.

gold beans

1990 – 1999

1990s

V roku 1990 je spoločnosť Jacobs predaná spoločnosti Philip Morris, čím sa značka stáva súčasťou komplexu Kraft Jacobs Suchard. Jacobs vstupuje na nové trhy a prináša prísľub skutočne kvalitnej kávy do krajín bývalého ZSSR (Sovietsky zväz), Blízkeho východu, Afriky a Strednej Ameriky.

gold beans

2015

2015

Kraft Foods sa transformuje na spoločnosť Mondelez International Inc. a odpredáva svoje kávové divízie v rámci novej fúzie so spoločnosťou Sara Lee s cieľom vytvoriť spoločnosť Jacobs Douwe Egberts (JDE).

gold beans

2016

2016

Značka Jacobs sa harmonizuje so silnou identitou „majstrovskej“ značky. Značku stále zdobí zlatá koruna predstavená pred 50 rokmi. Stále pozdvihujeme všedné okamihy poskytovaním výnimočných chvíľ, ktoré si ľudia môžu vychutnať.

gold beans

2020

2020

Spoločnosť JDE sa spája so spoločnosťou Peet’s Coffee a vytvára komplex JDE Peet’s kótovaný na burze v Amsterdame v máji 2020.

Ellipse 127

johannjacobs-signature

PRACUJEME NA LEPŠEJ BUDÚCNOSTI

sustainability
Sustainability GOLD RGB 500px
UDRŽATEĽNOSŤ

SOURCING FOR BETTER

jacobs lift traced line

Sme hrdým partnerom programu Common Grounds spoločnosti JDE Peet's. Dbáme na zodpovedné získavanie našej kávy a pomáháme farmárom a komunitám v oblastiach, kde sa káva pestuje.